Willkommen! » Anmelden » Ein neues Profil erzeugen » Neueste Beiträge

Ende einer kurzen Ära in London - Citaro (991 Klicks)

19. März 2008 22:20
Hallo,

Hab mal was aus der METRO abgeschrieben! (... nicht komplett - scanner hab ich keinen parat!)

Ken declares no more bendy buses

The mayor of London has revealed that he will not be ordering any further fleets of bendy buses.
Ken Livingstone said they were only introduced for a small number of routes and there were no plans to put more on the roads. It follows a pledge from his Tory rival Boris Johnson who said he would scrap them in favour of Routemasters if he were elected as mayor.

Out of service

"And although papers like the Daily Telegraph which ran a campaign against them may think they are deeply unpopular buses, when we ask bus users which buses they are satisfied with the bendy buses get slightly higher scores." Mr Livingstone added: "They were introduced just for a small number of routes. "We've got a few bus routes in London where there are just massive numbers of people using them and it overwhelms the older traditional double decker."

Critics argue the buses are not suited to London's roads and have led to increased revenue losses for Transport for London (TfL) because they have no conductors.

Introduced in 2001, they were temporarily taken out of service in 2005 when three buses caught fire.

------------------------------------------------------------------

Folgende große Straßen in Zentral London sind für Gelenk-Citaros übrigens tabu: Haymarket, Shaftesbury Avenue, Jermyn street, St. Giles High Street, Charing Cross Road (at Centre Point), Duncannon Street, Kingsway Corner, Rosebery Avenue, Wakley Street - die Gründe sind die zu engen Straßen bzw. enge Kurven mit wenig Wendemöglichkeiten!

Als ich in London war, hatte ich schon festgestellt das einige Linien, die nach der Routemaster-Ära auf Citaro umgestellt wurden mittlerweile wieder mit Plaxton Busse betrieben werden!

Ab Sommer werden auch meine beiden Lieblingslinien die 38 und die 159 mit modernen Doppelstöcker betrieben, so ein in London angetroffener Busfreund.

Ich wusste es also, bis 2009 wird London Citarofrei sein!

Gruß aus Wales

Aldwych
Thema Autor Datum/Zeit

» Ende einer kurzen Ära in London - Citaro (991 Klicks)

Aldwych 19. März 2008 22:20

Re: Ende einer kurzen Ära in London - Citaro (697 Klicks)

Hummelchen 20. März 2008 16:25

Re: Ende einer kurzen Ära in London - Citaro (638 Klicks)

Aldwych 20. März 2008 19:32

Re: Ende einer kurzen Ära in London - Citaro (657 Klicks)

David Jung 20. März 2008 23:18

Re: Ende einer kurzen Ära in London - Citaro (653 Klicks)

Aldwych 21. März 2008 13:19



In diesem Forum dürfen leider nur registrierte Teilnehmer schreiben.

Klicke hier, um Dich einzuloggen